Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Kristian Hlynsson

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

open/sluit de onderstaande quote:

Kristian Nökkvi Hlynsson (Odense, 23 januari 2004) is een IJslands voetballer die als middenvelder voor Ajax speelt.



Ik zag nog geen topic over Hlynsson - bij dezen.

Zijn debuutjaar als basisspeler van Ajax 1:
34 wedstrijden tot nu toe (alle competities)
7 goals
3 assists

Hij is inmiddels 20 jaar. Wat vinden we van hem? Handhaven richting volgend seizoen, of een pas op de plaats?

 

+1/-0

Ik zie wel de potentie omdat ik hem positioneel sterk vind, zijn aannames vrij goed zijn en hij het spel goed kan verbinden. Echter, hij moet zich nog wel heel veel verbeteren en ik zie geen toekomstige topspeler in hem. Ik zou hem erbij houden, maar zie liever een goede aankoop op zijn positie dan hij.

 

+1/-0

Noem 10 spelers die we momenteel hebben wie beter zijn dan Hlynsson. Hij is geen Hato, De Ligt, Seedorf of Eriksen, maar in de huidige tijd zeker een speler waar we blij mee moeten zijn. Prima als rotatiespeler. Vanwege gebrek aan beter vaste basisspeler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 april 2024 om 10:33:

Noem 10 spelers die we momenteel hebben wie beter zijn dan Hlynsson. Hij is geen Hato, De Ligt, Seedorf of Eriksen, maar in de huidige tijd zeker een speler waar we blij mee moeten zijn. Prima als rotatiespeler. Vanwege gebrek aan beter vaste basisspeler.



Ramaj, Sutalo, Hato, Sosa, Henderson, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Akpom, Mikautadze.

Dit wil niet zeggen dat ik al deze spelers liever erbij houd dan Hlynsson. De verkoop van Henderson, Berghuis, Bergwijn en Akpom ben ik sowieso voor om een nieuwe weg in te slaan en te besparen op salariskosten. Echter voor een doorsnee concurrent zoals AZ of FC Twente denk ik dat de 10 genoemde spelers meer directe toegevoegde waarde zouden hebben dan Hlynsson.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 29 april 2024 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 april 2024 om 10:33:

Noem 10 spelers die we momenteel hebben wie beter zijn dan Hlynsson. Hij is geen Hato, De Ligt, Seedorf of Eriksen, maar in de huidige tijd zeker een speler waar we blij mee moeten zijn. Prima als rotatiespeler. Vanwege gebrek aan beter vaste basisspeler.



Ramaj, Sutalo, Hato, Sosa, Henderson, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Akpom, Mikautadze.

Dit wil niet zeggen dat ik al deze spelers liever erbij houd dan Hlynsson. De verkoop van Henderson, Berghuis, Bergwijn en Akpom ben ik sowieso voor om een nieuwe weg in te slaan en te besparen op salariskosten. Echter voor een doorsnee concurrent zoals AZ of FC Twente denk ik dat de 10 genoemde spelers meer directe toegevoegde waarde zouden hebben dan Hlynsson.


Voor een 19-/20-jarige middenvelder in zijn debuutseizoen zijn Hlynssons statistieken toch eigenlijk best prima? Kon een speler als Van de Beek in zijn eerste volledige seizoen betere statistieken overleggen?

Ik ben benieuwd waar zijn plafond ligt en hoe hij zou functioneren in een soepel draaiend team. Ergens zie ik hem ons nog wel verrassen als de nieuwe Litmanen of zo... no pressure verder...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 29 april 2024 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 april 2024 om 10:33:

Noem 10 spelers die we momenteel hebben wie beter zijn dan Hlynsson. Hij is geen Hato, De Ligt, Seedorf of Eriksen, maar in de huidige tijd zeker een speler waar we blij mee moeten zijn. Prima als rotatiespeler. Vanwege gebrek aan beter vaste basisspeler.



Ramaj, Sutalo, Hato, Sosa, Henderson, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Akpom, Mikautadze.

Dit wil niet zeggen dat ik al deze spelers liever erbij houd dan Hlynsson. De verkoop van Henderson, Berghuis, Bergwijn en Akpom ben ik sowieso voor om een nieuwe weg in te slaan en te besparen op salariskosten. Echter voor een doorsnee concurrent zoals AZ of FC Twente denk ik dat de 10 genoemde spelers meer directe toegevoegde waarde zouden hebben dan Hlynsson.


Ramaj, eens.
Sutalo, nog niet, op papier wel, maar draait geen beter seizoen dan Hlynsson.
Hato, eens.
Sosa, nog niet, op papier wel, maar draait geen beter seizoen dan Hlynsson.
Henderson, te vroeg om iets over te zeggen na 8 2/3e wedstrijden.
Berghuis, normaal gesproken eens, maar is afwisselend.
Bergwijn, nee, valt iedere keer door de mand.
Brobbey, eens.
Akpom, eens.
Mikautadze, nee, heeft niks laten zien bij ons.

Ik kom niet op 10 uit hier.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 april 2024 om 11:50:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 29 april 2024 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 april 2024 om 10:33:

Noem 10 spelers die we momenteel hebben wie beter zijn dan Hlynsson. Hij is geen Hato, De Ligt, Seedorf of Eriksen, maar in de huidige tijd zeker een speler waar we blij mee moeten zijn. Prima als rotatiespeler. Vanwege gebrek aan beter vaste basisspeler.



Ramaj, Sutalo, Hato, Sosa, Henderson, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Akpom, Mikautadze.

Dit wil niet zeggen dat ik al deze spelers liever erbij houd dan Hlynsson. De verkoop van Henderson, Berghuis, Bergwijn en Akpom ben ik sowieso voor om een nieuwe weg in te slaan en te besparen op salariskosten. Echter voor een doorsnee concurrent zoals AZ of FC Twente denk ik dat de 10 genoemde spelers meer directe toegevoegde waarde zouden hebben dan Hlynsson.


Voor een 19-/20-jarige middenvelder in zijn debuutseizoen zijn Hlynssons statistieken toch eigenlijk best prima? Kon een speler als Van de Beek in zijn eerste volledige seizoen betere statistieken overleggen?

Ik ben benieuwd waar zijn plafond ligt en hoe hij zou functioneren in een soepel draaiend team. Ergens zie ik hem ons nog wel verrassen als de nieuwe Litmanen of zo... no pressure verder...


Hlynsson werkt hard, is goed in de combinatie en blijft rustig en beheerst wanneer in scoringspositie. Hij is een goede speler om erbij te hebben. Vooral als #10, maar heeft ook zijn waarde op andere posities getoond.

 

+1/-0

Typisch zo'n speler die je van de zomer eigenlijk al had moeten verhuren. De techniek, spelintelligentie en gevoel voor ruimtes en scoren zijn er wel, alleen hij is ook weer niet super speciaal of zo. Op dit moment is hij niet goed genoeg voor Ajax 1, en Jong Ajax is hij dan weer ontgroeid. Het team heeft op de positie waar hij op speelt dringend de behoefte aan een speler die echt een sterkhouder kan zijn.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 29 april 2024 om 20:43:

Typisch zo'n speler die je van de zomer eigenlijk al had moeten verhuren. De techniek, spelintelligentie en gevoel voor ruimtes en scoren zijn er wel, alleen hij is ook weer niet super speciaal of zo. Op dit moment is hij niet goed genoeg voor Ajax 1, en Jong Ajax is hij dan weer ontgroeid. Het team heeft op de positie waar hij op speelt dringend de behoefte aan een speler die echt een sterkhouder kan zijn.


Hlynsson verhuren, Misehouy verstoten, Klaassen vertrokken, Kudus verkocht.

Dan blijven Berghuis en Taylor over als #10 opties, terwijl Chico is weggejaagd door Steijn, dus Berghuis is tevens nodig op rechtsbuiten.

Hlynsson is dit seizoen een meerwaarde gebleken voor het huidige Ajax.

 

+1/-0

Hij heeft het best goed gedaan ja. De ploeg heeft alleen meer nodig op dit moment. Je mist veel creativiteit vanaf het middenveld, en ik vind dat er nog best wel wat schort aan zijn spel. Hem als tweede man achter een aankoop behouden zou ik sowieso niet doen. Dan kan hij zich niet goed genoeg ontwikkelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 29 april 2024 om 23:15:

Hij heeft het best goed gedaan ja. De ploeg heeft alleen meer nodig op dit moment. Je mist veel creativiteit vanaf het middenveld, en ik vind dat er nog best wel wat schort aan zijn spel. Hem als tweede man achter een aankoop behouden zou ik sowieso niet doen. Dan kan hij zich niet goed genoeg ontwikkelen.


Je kunt hem natuurlijk een jaar verhuren als je een nieuwe AM koopt van een beduidend hoger niveau.

Probleem is wel dat ik denk dat Hlynsson het best tot zijn recht komt in een aanvallend, verzorgd voetballend team waar spelers om hem heen het harde werk doen. Hij is sterk als hij tussen de linies kan spelen en op basis van positiespel en spelinzicht het verschil kan maken. Dan moet je niet continu aan het omschakelen zijn. De vraag is dan aan welke club je 'm kunt verhuren zodat het ook zin heeft.

Die potjes waarin hij vanaf de flank meters moest maken, speelde hij ook het slechtst. Ook onbegrijpelijk dat je 'm als trainer zo gebruikt, maar goed, dat zijn we van ome Sjon inmiddels wel gewend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 april 2024 om 02:16:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 29 april 2024 om 23:15:

Hij heeft het best goed gedaan ja. De ploeg heeft alleen meer nodig op dit moment. Je mist veel creativiteit vanaf het middenveld, en ik vind dat er nog best wel wat schort aan zijn spel. Hem als tweede man achter een aankoop behouden zou ik sowieso niet doen. Dan kan hij zich niet goed genoeg ontwikkelen.


Je kunt hem natuurlijk een jaar verhuren als je een nieuwe AM koopt van een beduidend hoger niveau.

Probleem is wel dat ik denk dat Hlynsson het best tot zijn recht komt in een aanvallend, verzorgd voetballend team waar spelers om hem heen het harde werk doen. Hij is sterk als hij tussen de linies kan spelen en op basis van positiespel en spelinzicht het verschil kan maken. Dan moet je niet continu aan het omschakelen zijn. De vraag is dan aan welke club je 'm kunt verhuren zodat het ook zin heeft.

Die potjes waarin hij vanaf de flank meters moest maken, speelde hij ook het slechtst. Ook onbegrijpelijk dat je 'm als trainer zo gebruikt, maar goed, dat zijn we van ome Sjon inmiddels wel gewend.



Daar ben ik het grotendeels wel mee eens ja. Hij moet in een team spelen dat verzorgd wil voetballen, het liefst ook zo veel mogelijk op de helft van de tegenstander. Maar goed, in de Eredivisie alleen al zijn er al wel een aantal van dat soort teams te vinden. Een harde werker is het overigens wel. Zijn verdedigende omschakeling is uitzonderlijk voor een speler van zijn positie en leeftijd. Hij is ook wel iemand die veel meters kan maken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Kristian Hlynsson